Світлана Волик. Про перемогу
У всі часи вишиванка була символом і оберегом української землі. Кожен регіон і кожна майстриня мали свій неповторний «почерк»-візерунок. Вишиті рушники дарували на щастя, на долю, а одяг був «бронею» для захисту від злого ока та ворожої зброї. Сьогодні про секрети вишиванок поговоримо із засновницею бренду «СВОЄ» Світланою Волик.
Світлано, спочатку розкажіть про код бренду «СВОЄ» і про його історію. Знаємо, що логотип бренду має потужну енергію малюнку…
Бренд почав свою історію у 2019 році.
Він ‒ про сучасність, стиль та зручність. Про нашу культуру 21 сторіччя, яку ми поєднуємо з традиційним ‒ українським. Перші три літери у назві ‒ це мої ініціали (Світлана Волик), а літера «є» логічно завершила створення повної назви бренду «СВОЄ».
Логотип ‒ це запатентований авторський малюнок, який ми використовуємо у наших вишиванках. Ви правильно сказали ‒ він має потужну енергію, бо це солярна символіка. А саме знак «свагри» ‒ динамічний символ сонця та джерело життя. Тому кожна наша вишиванка є оберегом для її власника.
Чи використовуєте візерунки рідної місцевості?
Так, звичайно. Оминути місцеву культуру неможливо. «Знай СВОЄ, носи СВОЄ». Тому використовую місцеві візерунки, а також створюю власні, авторські варіанти орнаментів.
Ви працюєте виключно із лляними тканинами?
Так, з перших днів існування бренду «СВОЄ» ми використовуємо тільки 100 % натуральний льон в усіх наших вишиванках. Для нас це дуже важливо.
Ваші майстрині створюють колекції повсякденні та святкові, жіночі, чоловічі та дитячі вбрання. Це велике виробництво?
Виробництво невелике, але дуже дружне. Я завжди працюю на одному подиху з моїм колективом. Це допомагає чути кожного та за потреби швидко вирішувати проблемні питання. Дуже ціную ту атмосферу, яка панує у нас під час роботи, адже настрій, з яким ти працюєш, напряму впливає на настрій людини, яка одягне нашу вишиванку.
З першого дня ворожого вторгнення Ви прийняли рішення залишатися в Україні та продовжувати одягати наших співвітчизників у вишитий одяг. Було складно?
Спершу було страшно. За родину, за людей, які працюють та мають сім’ї. Потім з’явилося багато питань: де взяти сировину (тканину)? В яких умовах і як довго ми будемо шити?
Згодом знаходила відповіді на ці питання. Головне ‒ не думати за все одразу, а ділити проблему на частини. Так зберігається віра, що ти рухаєшся вперед і зможеш це здолати. Звичайно, дуже важлива підтримка близьких людей.
Ваші клієнти зараз в різних куточках світу, але все ж таки залишаються вірними бренду «СВОЄ». Це Вас надихає? Хто для Вас клієнт?
Так, звісно, це потужна і дуже цінна підтримка. Вона мотивує і надихає створювати нове. Я не використовую слово «клієнт» у своїй роботі. Усі, хто має чи хоче придбати вишиванку «СВОЄ», ‒ це мої рідні люди.
Всі ми віримо в нашу перемогу. Що для Вас означає це слово?
Безумовно, ми обов’язково здолаємо ворога. Але перемога ‒ це стільки роботи, що навіть важко собі уявити. Та ми до неї готові. Бо ми всі разом маємо відбудувати нову Україну. Квітучу, успішну, щасливу та вільну.