Людина чи бот? Друг чи ворог?

Як за стилем написаного у соцмережах розпізнати справжні наміри автора? Та й чи взагалі людина є автором написаного? А можливо, це згенерований текст За стилем написання можна дізнатися про автора багато – про характер, настрій та наміри. У випадку листування саме наміри відіграють головну роль у формуванні стилю. Розглянемо приклади

Маніпуляція
Експерт працює із текстом з різними акцентами, однак найпопулярнішим є маніпулятивний. Тиск формується тоді, коли у опонента є намір здолати вашу волю та схилити вас до того, що він хоче. Для цього використовуються наступні слова й вирази: «не вірю тобі», «ти насправді не хочеш цього робити», «ти змушуєш всіх думати, що», «зроби», «зроби і все», «та всі так кажуть», «не починай знов», «це просто причина, щоб не робити», «та ти навмисно», «ти тільки кажеш і не робиш», «я вже не вірю, що ти зробиш».
Таким чином людина змушує вас або підкоритися, або підкреслює, що вам не можна довіряти, і тисне на ті ваші слабкі сторони, які вона помітила за певний час спілкування з вами (або просто використовує класичні обороти, які дієві у більшості випадків маніпулятивного спілкування).
Досить часто чоловіки використовують ці маніпуляції стосовно жінок, з якими не знайомі близько. А от жінки використовують такого типу тиск навпаки – лише щодо тих, з ким гарно знайомі і знають напевне, що це хоча б на 70% спрацює і спричинить опоненту дискомфорт й згодом біль. Таке спілкування вважається аб’юзерством. Вас просто морально знищують як особистість, примушуючи до дій та енергетично-емоційного рабства.

Приниження
У подібних переписках часто звучать з одного боку (з боку того, хто принижує) такі фрази: «якщо б ти був/була, як», «то ж справжні чоловіки/жінки, а ти», «тобі ж не вистачає», «якщо була б вона/він, то», «ти переоцінюєш себе», «мені здається, ти помиляєшся, як завжди», «така людина, як він, – зможе, а ти – ні», «ну ти ж не вона/він», «подивись, як треба», «запамʼятай, ось як треба», «ти здатен?», «не круто для тебе?», «треба заслужити». Таким чином, коли приниження починає емоційно захоплювати опонента, відбуваються енергетичні пробої того, хто на це реагує. Таке спілкування вважається токсичним, роблячи згодом з опонента жертву, й викликає психологічні проблеми.

Спілкування у стилі «смайлик»
Одним з найпопулярніших стилів спілкування у переписці є відповіді у вигляді значків. Чи то сердечко, чи то якісь малюночки, чи то піднятий вгору великий палець. Це дуже добре, коли людина вставляє якісь емодзі у свою переписку, але ж якщо ваше спілкування складається з лише таких значків, – підсвідомо мається на увазі, що людина вважає, що домінує над вами та не сприймає вас як серйозного, а тим паче рівного опонента.

Мовчання у відповідь
Є такий стиль спілкування, або етап спілкування (!), коли людина не відповідає на ваші повідомлення. Це відверта маніпуляція. Таке ставлення не можна вважати адекватним, рівним та взаємоповажаючим. Людина ваші повідомлення дивиться, ви впевнені, що текст вона отримала, але ж вона мовчить. Мовчить настільки довго, щоб ви точно зрозуміли, що вона переглянула цей текст і невідповіддю висловлює свою позицію стосовно вас. Людина, що не відповідає на побачені повідомлення, вважає ситуацію такою, що вичерпала себе, ви їй обов’язково винні (вона робить вам ласку тим, що переглядає повідомлення, але ж відповіді ви не заслуговуєте, бо це вже, на її думку, забагато). Вона не налаштована таким чином, щоб вважати ваші відносини рівними. Не тіштеся ілюзіями.
Це не тимчасова гра або образа, це комплексне ставлення. Прийняте рішення стосується саме вас. Також ігнор у окремих випадках – засіб тиску, агресивної поведінки та зухвалого ставлення. Тому спілкування з такою людиною ви повинні автоматично ставити під велике питання. Якщо сталася ситуація, у котрій вас проігнорували, робіть висновки, що ця людина не варта вашої довіри (може виникнути ситуація, у якій вона вас підведе), співпраці (ненадійна і непослідовна), вкладення в неї вашого часу (взагалі або вже). До того ж ігнор – це небажання розібратись (людина не припускає, що є помилка у її сприйнятті, й ігнорування не є правильною демонстрацією її особистих намірів). А небажання вертає вас до розуміння того, що будь-яка ініціатива з реанімування цього спілкування автоматично стає тиском вже з вашого боку.
Насправді переписка – це велике джерело інформації, що дає розуміння того, з якою саме людиною ми маємо справу. Це досить повний психологічний портрет особистості (навіть якщо у нас всього декілька принтскринів переписки), на базі якого можна скласти повний профайл і зрозуміти, які ризики від спілкування з цією людиною ми маємо, які її слабкі місця (що вона захищає), яка її мета у спілкуванні з вами і чи треба вам це спілкування в обраному лише нею форматі (гра на вашому полі у її гру).
У профайлингу є послуга аналізу тексту. За перепискою експерт-профайлер аналізує все, що мав на увазі ваш опонент, його зріз мислення взагалі, його емоції, і його ставлення безпосередньо до вас. Відповідає на всі питання, що вас цікавлять стосовно цієї людини. Це може бути використано вами як у ділових перемовинах, підборі персоналу, так і в особистих стосунках. Щоб зекономити час та енергію, не витрачаючи їх на того, хто може нанести емоційну шкоду, й не мати бажаних результатів.

Беземоційність
Світ увійшов в епоху штучного інтелекту. У більшості роботів, якщо вони незапрограмовані на боротьбу з конкурентами й не є політичним інструментом, відсутні емоції. Мета програми робота – спрямовувати вас на шлях вирішення заздалегідь опрацьованих питань, не допускаючи будь-яких зауважень. Згенеровані тексти пояснюють й дають вказівки без емоційного забарвлення та без прив’язки до особистого. Тому якщо ви спостерігаєте беземоційне конкретне спілкування, налаштоване на те, щоб провести вас шляхом до результату, – вірогідність роботи бота висока. Крім того, так діють шахраї з метою отримати ваші персональні дані під «прикриттям» бота. Будьте обережні під час спілкування як беземоційного, так і емоційного! Слідкуйте за висловами та помилками, які завжди мають місце, і намагайтеся одразу визначити відтінки діалогів, акценти спілкування, використовувані опонентом, а найголовніше – кінцеву їх мету.

Це лише декілька узагальнених прикладів, які відповідають на питання:
• Як вберегти себе у соцмережах від зловмисних намірів?
• Як розпізнати брехню просто за sms у чаті?
• На що саме треба обовʼязково звертати увагу, отримавши питання або будь-яку інформацію від незнайомого опонента?
• Як відчути справжній настрій того, хто пише?

Поділитись