Людмила Сізікова. Соціальна відповідальність бізнесу. Лише один аспект дружність до родини!

«Чоловік та жінка  чи не найзагадковіші творіння Бога. Які їх істинні можливості та призначення  головна загадка нашого життя. Від її розкриття залежить, чи зможе людство перейти на вищий щабель розвитку і наблизитися до Творця».

Ця побачена десь фраза стала для мене тригером, коли я почала думати про соціальність чоловіків і жінок. А потім про їхню соціальну відповідальність, дружність їхнього бізнесу до того середовища, в якому він існує, і до тих, з ким вони його створюють, тобто до персоналу і їх сімей.
Чи існує різниця між чоловіками та жінками-власниками бізнесу в розумінні та відчутті соціальної відповідальності? По-різному чи однаково вони сприймають цю відповідальність у соціальному та бізнесовому середовищі?
На простому життєвому прикладі це можна пояснити так: купуючи штори в новий дім, чоловіка буде, передусім, цікавити їх вартість, навіть якщо він розуміє, що чим дорожче, тим, як правило, краще. Жінка буде розбиратись в деталях  яка тканина, хто виробник, який колір, функціональність, чи не шкідливо для здоров’я, зору тощо.
Тобто різниця в куті зору, в підходах до вирішення питання?
У чоловіків в бізнесі кут зору більше орієнтований на результат – дохідність бізнесу; у жінки, як правило, – на якість бізнесу, його соціальну складову, його потрібність для людини. А ще – на привабливість і красу. То чи однаково власники/власниці бізнесу думають про соціальну відповідальність бізнесу, про те, наскільки дружнім він є для суспільства та, що не менш важливо, для родини? Як засвідчує досвід, кут зору може бути різним, але рівень відповідальності підприємців практично не залежить від статі.
І тому, якщо відкинути емоційну складову цих роздумів, то слід визнати, що у сучасному світі бізнес перестає бути лише інструментом для отримання прибутку, а має не лише економічну, а й соціальну місію.
Соціальна місія полягає у взятті на себе добровільних (на жаль, найчастіше саме добровільних, а не визначених законом!) зобов’язань компаній перед суспільством, спрямованих на покращення соціального, екологічного та економічного середовища суспільства. Науковці говорять, про такі форми прояву соціальної відповідальності бізнесу, як: етичне ведення бізнесу  прозорість, чесність, дотримання законодавства, боротьба з корупцією; турбота про персонал  гідні умови праці, соціальні гарантії, навчання та розвиток працівників; екологічна відповідальність  зменшення шкідливих викидів, переробка відходів, використання «зелених» технологій; соціальні ініціативи  благодійність, волонтерство, підтримка освіти, культури, спорту; підтримка місцевих громад  створення робочих місць, інвестування в інфраструктуру.
Соціальна відповідальність бізнесу  це не просто тренд, а необхідність. Компанії, які інвестують у сталий розвиток, отримують довгострокові переваги: лояльність клієнтів, міцну репутацію та стабільне майбутнє. Навіть невеликі зміни у політиці соціальної відповідальності підприємства можуть призвести до значного соціального ефекту.
Але я хочу поговорити лише про один аспект  турботу про персонал, точніше про політику дружності до родин на підприємстві. Це дійсно важлива опція кожного підприємця.
У 2022 році комітет жінок-підприємниць Київської ТПП був партнером проєкту, який вела Реміснича Палата м. Кобленц, Німеччина. В рамках цього проекту ми провели серед жінок-підприємниць конкурс «Підприємство, дружнє до родини» одночасно з усіма іншими партнерками проекту  асоціаціями і комітетами жінок-підприємниць Чорногорії, Сербії, Хорватії, Албанії, Косово і Македонії. З урахуванням воєнного стану і відкритої агресії рф конкурс оголосили лише серед жінок-підприємців, членів комітету жінок-підприємниць КТПП.
Переможниця цього конкурсу, співвласниця і Генеральний директор ТОВ «Компанія «ФАВОР» Раїса Михайлова в листопаді 2022 року взяла участь у фіналі цього міжнародного конкурсу в м. Бар, Чорногорія і посіла перше місце в номінації «Від 20 працюючих до 100»! І це, до речі, вже був 7-ий поспіль міжнародний конкурс!
Вже в наступному 2023 році Київська ТПП провела такий конкурс серед членів КТПП і ми маємо його прекрасні результати. Цей конкурс вже став нашим палатівським надбанням! Цікаво те, що ми отримали багато нарікань, що не допустили до участі у конкурсі власників бізнесу-чоловіків, які розповіли про прийняті ними на виробництвах концепції про створення дружніх до родини підприємств і про ту величезну увагу, яку вони приділяють цьому питанню. Тому в 2025 році конкурс «Підприємство, дружнє до родини», ми маємо намір провести для усіх власників бізнесу!
Так що ж це таке – створити підприємство, дружнє до родини? Яка місія в це закладається, що в цій капсулі є для створення майбутнього гармонійного і прекрасного суспільства?
Отже, мета  це підтримка та популяризація дружніх до родини підприємств заради забезпечення кращих можливостей для працівників у досягненні балансу між роботою і родиною, а, також у професійному та кар’єрному зростанні.
Значимість і суть  під час проведення конкурсу керівник чи власник підприємства зможе протестувати та зробити дієвішою і кориснішою для власного підприємства політику лояльності до своїх працівників, прийти до розуміння їх потреб, пов’язаних не тільки з виконанням виробничих завдань, а і з необхідністю поєднання з роботою їхніх особистих інтересів, задоволення яких повною мірою впливає на інтенсивність і якість їхньої праці на виробництві.
Цінність і надбання  участь у конкурсі продемонструє підтримку керівником підприємства сучасної політки дружніх до родини підприємств, сприятиме укріпленню і розвитку сімейних відносин працівників, що свідчитиме, зокрема, і про перевагу конкретного підприємства перед іншими підприємствами в певній галузі або регіоні.
Ну а про правила участі в конкурсі – це вже окрема розмова. Не для журнальної статті.
Для мене головне – бачити, що суспільство і бізнес розвиваються в правильному напрямку і що правильне налаштування виробничих процесів і створення гармонійних стосунків між людьми на підприємстві, між власником і колективом, а також увага до родин працівників – це не паралельні процеси й не різні погляди. Це й є наше справжнє бачення світу, себе в ньому та усвідомлення кожним з нас власної відповідальності за майбутнє.

Поділитись