Карина Кравець. Мистецькі обрії
Карина Кравець, мистецтвознавець
Шановні читачі журналу, пропонуємо вашій увазі рубрику, присвячену образотворчому мистецтву як в його історичній ретроспективі, так і, насамперед, в його сучасному, актуальному стані розвитку. На шпальтах рубрики ви зможете ознайомитись із творчістю сучасних, нині діючих українських художників, бути в курсі новітніх тенденцій, збереження мистецьких традицій та надбань, захоплень колекціонерів та творчих пошуків митців.
Мистецтво здатне дати людині дуже багато, зовсім іншу вищу якість життя, самоусвідомлення та самореалізації. Воно надає розуміння і бачення прекрасного та високого в звичайному й буденному, а прекрасне та величне розкриваються у різноманітті аспектів і стають частиною внутрішнього простору людини, збагачують духовно і навіть суто матеріальній субстанції речей надають високе ціннісне визначення. Отже, любий читачу, висока естетична місія мистецтва відкриває безмежні обрії естетичного зростання, суспільного та особистого ушляхетнення!

Сьогодні представляємо сучасну українську художницю Наталію Ващук. Пані Наталія починала як іконописець і нині продовжує цю творчу лінію, але поступово поле її творчих зацікавлень розширюється, охоплюючи різні жанрові форми. Проте, як це часто буває, у різнопланових мотивах проглядається певна ключова проблема, над якою працює художник, одночасно перебуваючи в раціональній та інтуїтивній системі мислення.
Головна тема в творчості Наталії Ващук – це споглядання. Опановуючи мову образотворчого мистецтва на зразках іконопису, художниця органічно вбирає настрої високої духовної концентрації, притаманні класичним зразкам іконопису. Втілення духовного змісту засобами лаконічними й відшліфованими протягом багатьох століть (це стосується володіння лінією, кольором та тоном) дає художниці авторитетний орієнтир та логіку розуміння природи естетичного. Наталія Ващук переносить цей досвід і на світські сюжети.
Часто жіночі персонажі картин художниці постають у споглядально-медитативному настрої, зосереджено розмірковують над власною долею та життям, перебуваючи чи то серед стін свого обійстя, чи на березі плинної річки, або ж на тлі мальовничого килима, візерунки якого втішають та ведуть до усвідомлення абстрагованих істин (картини «Україночка», «Ніч на Івана Купала» та ін.). Суголосність переживань людини та його оточення у їх взаємозв’язку вияскравлюють цікаві аспекти творчості пані Наталії. Для того, щоби поринати у споглядання, треба мати міцний внутрішній стрижень, що позначається на трактуванні індивідуальності, окремішності предметів, образів та понять.
Темпераменту Наталії Ващук притаманне непоказне, але сильне вольове начало, що помітно в її вмінні відбирати та концентрувати характерні риси зображень, і саме ця сторона творчого темпераменту виразно розкривається у композиції «Перемога». Ангел з небес благословляє українського воїна на башті танку. Робота позначена як розкутістю та виразністю живописного втілення, так і концептуальною змістовністю. Це, безумовно, етапний для художниці твір, який засвідчує її зростаючий потенціал.
Ангеліна Медіна Гарсія – українська художниця іспанського походження, яка давно і органічно себе почуває в нашому культурному і ментальному середовищі. Вона так само починала свій творчий шлях, навчаючись православному іконопису, і це залишається суттєвою складовою її художньої реалізації. Серед знакових робіт художниці повторення чудотворного образу «Богоматері – зглянься на смирення» із Свято-Введенського монастиря у Києві. Образ Богоматері належить до іконографічного типу Одигітрії та є парафразою ХІХ ст. з оригіналу ХV ст.
Пані Ангеліна прагне в своїх творах до абсолютної завершеності. Багато часу вона присвятила практиці копіювання творів класичного світового живопису. Це дало їй необхідну професійну живописну основу. Нещодавно художниця була прийнята до лав Національної спілки художників України.
Твори Ангеліни Гарсія мають переважно лірично-камерне звучання. Окрім іконопису в її творчості привалюють теми материнства, дитячі портретні образи, жіночі портрети, квітковий натюрморт, що подається у тендітно- вишуканому, скромному, іноді крихкому образному ключі.